Wednesday, April 04, 2012

7 snabba. Nåt för mig?

Såg inne  på en annan blogg att bloggägaren tränade på akvarell genom att måla en målning på max 7 minuter. (Små målningar var det i och för sig...men ändå!) För att inte kunna hinna med att börja pilla en massa i bilden. Himla fina bilder det blir när man inte överarbetar dom! Du kan kolla in på hennes blogg själv om du vill: apartofmyart. Jag pillar också ALLDELES för mycket. Jag vill kunna måla sådana där mer impulsiva bilder. Detta hade kanske varit ett sätt att träna för mig också!

Förresten: Vill bara tala om att jag fortfarande INTE har satt ihop min IKEA sekretär. Hm. Jag lovade ju mig själv. Jag är tidsoptimist. Märks det? Får kanske skylla ifrån mig lite; jag ringde till Lions idag och bad dom att hämta skrivbordet som står där sekretären ska stå. Jag tänkte att det skulle bli en aning trångt och att jag skulle lugna mig lite med att sätta ihop den. Nu vet jag att Lions kommer imorgon. Och det gör inget att lådorna ligger kvar på golvet en eller två dagar till. För snart blir det så fint sååå...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...